Reisverslag 2 vanuit Lectoure, Frankrijk 10-7-2012 - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 vanuit Lectoure, Frankrijk 10-7-2012 - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2 vanuit Lectoure, Frankrijk 10-7-2012

Door: carmenhermkes

Blijf op de hoogte en volg Carmen

10 Juli 2012 | Frankrijk, Lectoure

Hallo allemaal,

vandaag mijn vrije dag dus laat ik maar eens een verslag schrijven.

Het gaat hier echt prima. Ik heb het heerlijk naar mijn zin. Alleen moet ik wel eens wat meer vrienden gaan maken hier. Want anders zit ik hier ook maar zo alleen.

Het werk vind ik prima. In het begin was het echt heel veel poetsen. En daardoor vroeg ik mij dan wel eens af of dat dit wel was wat ik wil. Maar nou hebben we die fase gehad. En nu stromen de gasten binnen. Morgen zitten we zelf vol! Het Vacansoleil gedeelte dan he. En het is nu ook super gezellig hier op de camping. Iedere keer wanneer ik even over de camping loop of fiets wordt ik weer aangesproken door gasten. En dan even gezellig een praatje maken. Heb ik absoluut geen problemen mee. Ik heb nu zelf een oppasservice opgezet. We moeten voor Vacansoleil aan adressenwerving doen. En we moeten een bepaald aantal kaarten binnen halen gedurende het seizoen. Nu moest ik nog met een idee komen. En dat is dus die oppasservice geworden. 2 avonden per week kunnen gasten mij huren als opppas voor 13 adreskaarten. Best leuk. Ik heb wel al belangstellende maar die hebben verder nog geen definitief besluit genomen voor welke dag. Avond eigenlijk. Ze kunnen mij de van 20u tot 23.30u 'boeken' als oppas. Zo komen we hopelijk wel aan genoeg adreskaarten!

Wat misschien ook al meerdere gehoord of gelezen hebben is dat wij afgelopen zaterdag een windroos hier hebben gehad. En door die windroos zijn er tenten onder gelopen, weggewaaid en zijn er bomen op tenten en auto's gevallen. Heel wat schade al met al. Maar gelukkig zijn we met een groot team hier op de camping. Dus van iedere organisatie en van het camping personeel kwam hulp. En hebben we het voor elkaar gekregen dat het allemaal weer in orde kwam. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. Maar het was wel een grote bende. De dag na de storm hadden we weer heerlijk weer. Maar zelf wanneer iemand de klap van de auto dichtgooide dachten veel al dat er weer onweer aankwam. En dan we weer hetzelfde kregen als die avond ervoor. Dus de schrik zat er goed in!

Verder is het weer hier nu wat minder. Het is zo tussen de 20 en 25 graden. Best koud. Maarja, we mogen niet klagen. Hopelijk wel dat het dan snel weer wat warmer wordt!

Voor nu is het dit weer. Ik hoop snel weer een leuk, sensationeel, interessant etc etc etc verhaal te mogen schrijven!

xx

Carmen :p ;)

  • 11 Juli 2012 - 07:28

    Pap:

    Ha Carmen,

    Gelukkig dat jullie er zonder kleerscheuren en/of gewonden van die windhoos en regenbuien zijn af gekomen. Met temperaturen tussen de 20 en 50 graden zou ik het ook al snel te warm hebben, haha!
    Trouwens wij mogen hier al blij zijn als we überhaupt de 20 graden halen.

    Groetjes,
    pap

  • 11 Juli 2012 - 10:19

    Wilma:

    Hoi Carmen, als ik het goed begrijp hebben wij het niet zo slecht gehad toen wij bij jou waren.
    BBQ-en, zwemmen, heerlijk toch.
    Maar de zomer is nog niet ten einde dus er is nog hoop.
    En je weet; als de zonnebloemen bloeien dat wil ik graag een mooie foto!!
    Groetjes en tot weer.

  • 12 Juli 2012 - 17:40

    Carmen Hermkes:

    haha, van die weersvoorspelling die hier bij mijn verslagen weergegeven staat klopt heulemaol nix! Hahaha... het is vandaag zeker 25+ wat graden betreft...en alles behalve bewolkt! hahaha

  • 16 Juli 2012 - 18:19

    Monique:

    Hallo Carmen,
    Je kent mij niet, maar ik was op zoek naar wat ervaringsverhalen over lac des trois vallees en kwam hierbij bij jouw reisverslagen uit! Leuk!
    Wij (2x 45 jr en 2x bijna 17 jr+hond) komen 11 augustus naar de camping (hebben niet geboekt bij Vacansoleil trouwens :))
    We hebben er veel zin in en ik vind het erg grappig dat ik door jouw verhalen een kijkje op de camping kan nemen. Mooie foto's ook trouwens!
    Ik weet niet of je wilt reageren maar ik ben heel benieuwd of je weet waar (op welk gedeelte) de caravans van Pharosreizen staan en waar precies het hondenmeer is want daar kan ik weinig over vinden.
    Groetjes, Monique

  • 20 Juli 2012 - 10:28

    Carmen Hermkes:

    Hallo Monique,

    Waarschijnlijk heeft de anwb, daar is Pharosreizen namelijk van, direct bij de camping geboekt. Deze (sta)caravans staan over de gehele camping verspreid. Er zijn (sta)caravans die direct aan het hondenmeer liggen. Maar zoals ik al eerder vermelde staan ze over het algemeen allemaal verspreid, wel met groepen bij elkaar maar op meerde gedeelten van de camping. Maar dat is geen punt. Want ook al is de camping ontzettend groot, het oogt niet zo. En voor jullie kinderen is er genoeg te doen. De meeste van die leeftijd willen niet eens meer van de camping af. Dus de kids hebben vakantie, maar de ouders kunnen ook lekker hun gang gaan. Ik hoop jullie genoeg info te hebben gegeven. En anders lees ik het wel.

    Groetjes

  • 27 Juli 2012 - 12:40

    Hai Carmen:

    Hai Carmen,

    Bedankt voor je reactie, we hebben er zin in en zijn erg benieuwd!

    Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 42514

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Vakantiebaantje Zuid-Frankrijk

23 April 2011 - 20 September 2011

Stage kanaaleilanden, Jersey

Landen bezocht: