Reisverslag 8 vanaf Jersey 24-05-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 8 vanaf Jersey 24-05-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 8 vanaf Jersey 24-05-2011

Door: carmenhermkes

Blijf op de hoogte en volg Carmen

24 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoooo...daar ben ik dan weer. Na 10 dagen jullie toch maar even op te hoogte brengen van mijn belevenissen op Jersey ;) !

Het gaat hier momenteel erg goed. Hoewel ik soms wel een beetje bang ben om dat te zeggen. Ik heb namelijk de laatste 2,5 week geen last meer gehad van heimwee. En ergens ben ik toch wel bang dat het nog een keer terug zal komen. De eerste twee weken waren, zoals ik het nu bekijk, toch wel erg heftig! Maarja, alles komt goed ;)

Ik heb de afgelopen 10 dagen natuurlijk wel weer het een en ander beleefd. Zo had ik laatst mensen uit Helden die aankwamen op Jersey. En dan is het zo raar om even direct dialect te praten! Maar wel erg leuk!:d Ook ging het afgelopen zaterdag prima met de 'meet & greet' op het vliegveld. Mijn duitse collega hielp mij weer, omdat het anders alleen niet te doen is. En nu kwamen gelukkig alle gasten wel eerst naar mij toe, in plaats van gelijk naar buiten naar hun transfer te rennen! hahaha :p Ook de visits in de hotels gingen prima. Maar toch is het nog altijd moeilijk voor mensen om te luisteren en te lezen. Zo had ik mensen die afgelopen zaterdag aankwamen die twee keer kwamen vragen welke transferbus ze hadden...stond op de envelop! Toen ik hen ging bezoeken in het hotel vroegen ze wanneer ze opgehaald werden om naar Guernsey te gaan, stond in de envelop! Toen werd ik gister avond, toen ik in de bioscoop Pirates 4 zat te kijken, gebeld met de vraag: Hoe laat worden we morgen opgehaald door de transferbus naar de boot? En ook nu was het antwoord weer, 1,5 uur van te voren...dat staat in de brief die in de invelop zit. Achja, gewoon kalm blijven en doen wat de mensen van je vragen ;) !

Achja... Ik beleef gelukkig ook nog leuke dingen! Zo ben ik dus, zoals ik net al zei, gisteren naar de bioscoop geweest. Pirates 4 :d ! Leuk! Wat een briljante acties van Jack Sparrow! Hahaha :p! Maarja, daar heb ik deze site niet voor aangemaakt ;).

Vandaag ben ik weer op een eilandtour geweest voor mijn stage. Wat wel jammer was, is dat we naar allemaal attracties zijn geweest die ik al gezien had. Dus voor mij was het niet zo heel erg interessant meer. Maarja, wél zijn we nog naar La Mare Wine Estate geweest. En hebben we wijn mogen proeven. Wit en rosé waren lekker...maar rood??!!! Ieuw! Net alsof ik een fles wierook naar binnen aan het werken was! Getsiederrie zeg! hahahaha. Maar achja. We kregen daar ook nog zelf gemaakt chocolade, hmmm...lekker! Vervolgens zijn we nog naar de Jersey War Tunnels geweest. Ook hier ben ik natuurlijk al geweest. Maar ik merkte hier toch wel dat je op andere dingen let dan de eerste keer:p. Zo heb ik nog nooit een fietsenband gezien die zoooooo oud en versleten was!!! hahaha... (zie foto's). Tijdens deze eilandtour werden we tevens ook in groepen verdeeld. En bij de eerste 3 attracties moesten we dan ook vragen beantwoorden. En aan het eind van de dag werd dan de winnaar bekend gemaakt en de prijzen zouden 'geweldig' zijn! Tegen de avond kregen we nog 1 opdracht. En dat waren allemaal woorden waarvan de letters door elkaar waren geplaatst. En dan moesten wij het goede woord zien te vinden. Hier had mijn groep best goed mee gescoord. Maar helaas gingen de prijzen net aan onze neus voorbij. Mijn groep werd uiteindelijk tweede. En de winnaars kregen een ticket voor een dag Jetski huur en een tour op een Harley Davidson! Wouw!!! Dat had ik ook wel willen winnen!!! :d hahaha... jammer. Maarja, er moet er 1 de beste zijn he ;)!!!

Op kantoor mag ik zo nu en dan weer wat meer doen. Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld al een kwartier overgewerkt! hahaha :p. Ik wou persee twee boekingen nog afmaken. Ik vind het namelijk ook zo lullig om er maar 2 te laten liggen voor mijn collega. Dus voor de rest van de dag heb ik gewoon de hele dag kunnen doorwerken! Heerlijk was dat wel. Dan gaat de tijd tenminste snel!

Ohw... wat ik trouwens nog niet in een van mijn verslagen had gemeld is dat ik vorige week even tussendoor te horen kreeg: Ja, jullie moeten voor 10 juni nog een keer naar St. Malo (Frankrijk). Dus ik zo: Ohw.. en wat moeten we daar gaan doen dan? Kreeg ik vervolgens het antwoord: Ja, je duitse collega moet daarnaartoe voor een dagtrip met haar gasten. En aangezien wij niet graag hebben dat zij alleen reist, gaan jullie met haar mee. En mogen jullie die dag doen wat jullie leuk vinden. Dus gewoon vrije tijd. Een dagje St. Malo dus! Ik heb er zin in! Ik hoop tevens wel dat ik het dan niet al te druk heb. Want deze week merk ik al dat ik op zowel woensdag en donderdag vol zit met aankomsten en visits in de hotels. Dus dan hoop ik dat het volgende week wat minder druk is. Hoewel ik dat betwijfel!

Ik ga trouwens eens kijken ofdat ik volgende week een keer een filmpje kan gaan maken over 'Hoe & Wat op Jersey'. Dan krijgen jullie misschien ook een beetje een indruk van wat ik hierzo allemaal doe! ;)

Maar voor vandaag stop ik maar weer eens even met typen ;)

See you laters alligators ;)!!!!


xxx

Carmen

  • 25 Mei 2011 - 08:00

    Mam:

    Ha Möp,
    Verrassing toen ik vanmorgen enens de meel opende en zoog des se weer ein stökske geschreven has. Zoë zus se maar weer det hoe langer des se dao bis tog alles oeteindelik good kump. Dich hes dien plekske dao now wal gevonden. De kriegs steeds mier werk te doon en dun daag is um ver des se ut wets. Tössen ut werk op kantoer door efkes ein eilandtrip maken met ein glaas wien derbeej is tog spesjaal, idder vak heat toog zien sjarme. Volgende waek naor St. Malo, geneet der van, wee zien der same al ens gewaes maar ene twiede kier zuus se tog waer andere leuke dinge.
    Now tot gauw maar weer.
    Mam XXX

  • 25 Mei 2011 - 11:11

    Wilma:

    Heee Carmen, gezellig om even je verslag te lezen. Ook fijn dat ik bij het lezen ervan het gevoel krijg dat je je draai een beetje gevonden hebt. Het klinkt alsof je er zelf op vakantie bent en tussendoor de toeristen soms een beetje (veel) bij de hand moet houden. Hoe gaat het met de taal? De toeristen zijn veelal nederlanders waarschijnlijk dus dan blijft het gewoon nederlands praten natuurlijk. Wij zijn net terug van een weekje Andalusië wat heerlijk was. Lekker weer, lekker eten. Maar als toerist zoeken wij het ons dan toch het liefst allemaal zelf uit. Niets standaard. Maar gelukkig voor jou is niet iedereen zo. Hee meisje, geniet van alle leuke nieuwe dingen en we kijken uit naar je verhalen! Tot gauw weer.
    Dikke kus!

  • 25 Mei 2011 - 14:55

    Jacques:

    Hee die Carmen!
    Je pap en mam hadden me al aardig bijgepraat over je avontuur in Jersey. Ik was toch wel nieuwsgierig hoe het met onze oppas ging. Ze hadden me ook al verteld over deze site. Zojuist heb ik je laatste verslag gelezen. Ze hebben niet gelogen. Je schrijft echt heel erg leuk! Zo te lezen begin je nu ook je draai te vinden. Het verloop is erg herkenbaar. Mijn nichtje heeft een horeca opleiding gedaan en heeft op Bonaire stage gelopen. Na een zelfde heftige start is ze uiteindelijk na haar stage in Venlo afgestudeerd en direct weer terug gevlogen. Uiteindelijk is ze daar nog een jaar gebleven!
    Met Hemelvaart hebben we weer ons jaarlijkse team bbq. De meiden vinden het wel jammer dat je er niet bij kunt zijn. Dat vind ik ook, zal ik wel wat vaker in actie moeten komen...
    Ook leuk dat je wat foto's erop heb staan. Dat wijn proeven is echt wat voor mij. Ik vind rode wijn juist lekker, maar dat is een kwestie van smaak. Dat kun je in de loop van de jaren gaan waarderen en als je zo oud wordt als ik, is alles met alcohol lekker! Cheers!
    Zo, het is bijna 5 uur en ik ga zo naar huis. Moet nog eea voorbereiden voor het volleybalkamp. Dat is komend weekend. Ben ik ook een beetje begeleider van (jeugd-)toeristen of beter gezegd terroristen!
    Succes verder met je stage. Geniet vooral ook van de dingen eromheen. Probeer nog maar een rood wijntje in Frankrijk. Daar hebben ze meer verstand van wijn!
    Groetjes Jacques en de meiden.

  • 26 Mei 2011 - 08:12

    Fran Geven:

    Wat een gezelligheid en pas op met overwerken....Ik ga maar eens bellen over je werkzaamheden, zijn erg magertjes, dagjke winkelen, dagje sightsee-en...genietze en naar dat filmje ben ik erg benieuwd. Liefs

  • 26 Mei 2011 - 16:25

    Lisette:

    Ha Carmen,
    Het blijft een genot om je stukjes te lezen, ondanks het regelmatig skypen en ik het meeste al heb gehoord.
    Wij zijn blij voor je dat je je daar nu happy de peppy voelt en het werk je bevalt. Gelukkig hebben we nog geen oppas problemen gehad! Kids zijn nu bij opa en oma op de camping in Baarlo. Ook best lekker, nu ik zelf vrij ben.
    groetjes en tot skype!

  • 26 Mei 2011 - 19:51

    Melanie:

    Ha Carmen,
    Wat een belevenis zeg, echt super, geniet er maar van! En gelukkig dat je nu een beetje je draai gevonden hebt. Dit nemen ze je nooit meer af, en later ben je blij en trots op jezelf dat je dit gedaan hebt!
    Heel veel plezier en succes nog!
    En...ik zal deze site blijven volgen!

    Groetjes,

    Melanie

  • 29 Mei 2011 - 20:54

    John :

    Hallo Carmen, fijn om te lezen dat het na een moeilijk begin nu weer goed met je gaat. Nadeel van een eilandje is natuurlijk dat je uiteindelijk een keertje alles wel gezien hebt. Gelukkig zijn de gasten wel steeds weer anders en niet allemaal hetzelfde. Hier in Nieuwstadt is weinig nieuws te melden. De vacantie komt gelukkig rap dichterbij. Veel veel plezier nog daar misschien komt Jack Sparrow nog wel in het echt voorbij.
    Groetjes, Nonk John


  • 01 Juni 2011 - 10:29

    Marika Winterscheidt:

    hey Carmen, wat gaaf allemaal zeg! ben blij voor je dat het zo goed bevalt, moest wel ff lachen , die toeristen lijken wel niet oplettende leerlingen met al die 'onnodige 'vragen die ze stellen he?
    ha ha

    succes en groetjes !!!

  • 05 Juni 2011 - 15:01

    Bjorn VB:

    Hey Kletskous!
    Wat een lap tekst zeg! Dacht je dat ik niks beters te doen had ofzo? (Hebbie 't dit keer goed)...

    Goh, leuk! Fijn om te horen dat alles steeds beter gaat en dat de heimwee (zo goed als) weg is. Lezen blijft inderdaad voor veel mensen moeilijk.. (a)

    St. Malo dus! Ik geloof dat ik 't er met jou al over heb gehad, maar... lekker/leuk! Kword bijna jaloers =P
    Wel foto's maken heh! Enne... bedank ook ff je Duitse collega =D Haha.

    mont orgueil castle lijkt mij trouwens wel interesting =O of viel het tegen?
    Haha, die fietsband!

    Maareh... ook ik heb denk ik voldoende getypt voor deze keer.
    Ik wens je de komende tijd weer veel succes, maar vooral nog steeds veeel plezier toe!

    Met vriendelijke groet aan Typmiep,
    ~Bjorn x

    Ps. De handdoek en douche-gel moesten er afgelopen weekend echt aan geloven... hopen dat de handdoek langer meegaat dan die fietsband! ;)

  • 05 Juni 2011 - 20:21

    Petra:

    Hee Carmen
    Fijn dat het je zo goed afgaat met je visits. Super meid.
    Hoe is het weer bij jou?
    Met Denny zijn verjaardag was het zoals gewoonlijk weer lekker warm zodat we met z'n allen buiten konden zitten en lekker bbqen.
    We houden je verslagen in de gaten.
    Leuk om ze te lezen.
    Heel veel groetjes van mij ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 42522

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Vakantiebaantje Zuid-Frankrijk

23 April 2011 - 20 September 2011

Stage kanaaleilanden, Jersey

Landen bezocht: