Reisverslag 16 vanuit Jersey 28-07-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 16 vanuit Jersey 28-07-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 16 vanuit Jersey 28-07-2011

Door: carmenhermkes

Blijf op de hoogte en volg Carmen

28 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

En dan zit je in de vertrekhal te wachten totdat je letterlijk met de grijze golf mee kan varen naar Guernsey. Maandag heb ik eindelijk beslissing genomen om eens een dagje naar Guernsey te gaan. Dus dinsdag vroeg op en om 09.00u de boot op. Mijn god zeg, wat was dat een heftige heenreis. Helemaal groen weggetrokken kwam ik aan op Guernsey. De zee was zo ruw dat ik het nauwelijks binnenkon houden. (sorry, teveel details :p ;) )

Eenmaal op Guernsey aangekomen, had ik ervoor gekozen om een bustour van 3,5 uur te doen. Natuurlijk wordt je van het in de bus zitten nogal lui. Maar op de momenten dat we er even uitkonden was het super. Ik heb onder andere 'The Little Chapel' gezien. Echt een super leuk ding :p ! Het is gemaakt van allemaal kleine tegeltjes die stukgeslagen zijn. Ook ben ik nog bij de Guernsey Pearl geweest. Maar dat is bijna hetzelfde als hier op Jersey. Ze maken daar sieraden. Voor de rest ging de reis vooral langs de kust. Die ook erg mooi is.

Vanuit St. Peters Port kun je nog 4 andere eilanden van de kanaaleilanden zien liggen. Namelijk: Sark en Herm maar ook Jethou en Brechou. Vanaf Jersey kunnen wij alleen Sark zien liggen. Maar het lijkt in St. Peters Port wel alsof je kunt zwemmen naar Sark en Herm. Zo dicht bij liggen die!

Na de tour die 3,5 uur duurde ben ik zelf nog even St. Peters Port ingegaan. Ik moet zeggen dat ik het een heel leuk plaatsje vind. Het is echt helemaal niet te vergelijken met St. Helier. St. Helier is heel erg stads en ook behoorlijk druk. Dat valt in St. Peters Port echt reuze mee. Ik had er zelfs bijna een vakantie gevoel! Heerlijk! Ook vind ik zelf om heel eerlijk te zijn dat Guernsey meer sfeer heeft dan Jersey. Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen hoor. Na 3,5 maand heb je niet meer het gevoel dat je in een vreemd land bent. Mijn collega die op Guernsey zit vind Jersey dat ook weer leuke en meer sfeer hebben. Maarja, dat is ook voor iedereen anders. Wil je lekker veel doen in je vakantie dan moet je naar Jersey komen. Maar wil je vooral gaan wandelen? Ja, dan moet je toch echt naar Guernsey gaan.

Nou...ik ben al druk bezig met het pakken van mijn koffers. Want morgen gaat de eerste helft al over voor mijn verhuizen. Niet dat het zo veel is hoor!!! hahahah :p Nog altijd 2 koffers!

Ook gaat dan dus 1 van mijn collega's morgen al naar huis. Ik moet zeggen dat ik dat wel heel erg jammer vind. Want met haar kan ik het echt heel erg goed vinden. We hebben echt de grootste lol samen! hahahaha :p Gisteravond zijn we dan ook even met z'n allen geweest uiteten. Dat was wel erg gezellig. Hoewel we wel allemaal erg moe waren. Dit omdat we pas om, uiteindelijk, 10 uur gingen eten!! En allemaal al een drukke werkdag achter de rug hadden. Onderweg naar huis gingen mijn koplampen van mijn scooter ook nog stuk. En waar ik nu nog woon is GEEN straatverlichting. Dus dat ging GE-WEL-DIG!!! :p hahahahah :p

Nou... de zomer gaat hier EIN-DE-LIJK beginnen. Het is al een week droog...geen regen gehad. Echt heerlijk!!! Van het weekend wordt het zo'n 25 tot 28 graden! En ook op mijn vrije dag staat tot nu toe goed weer voorspelt! Dus dan kan ik dan misschien wel eens voor het eerst in mijn achtertuin, de zee:P , gaan zwemmen!!! :d!!! Beetje bijkleuren!!!! hahahaha :p

Voor de rest weet ik nu even niets meer te vertellen. Ik zal nog even wat foto's erbij plaatsen...wanneer er nog ruimte vrij is :p

nou...

SEE YOU LATERS ALLIGATORS!!!!!!!!

xxx

Carmen :p ;) :d

  • 28 Juli 2011 - 21:05

    Wilma:

    Hoi Carmen.
    Achterover geleund in mijn stoel je verhaaltje gelezen en de mooie foto's bekeken. Ik waande me echt even op een eiland. Als je dan vertelt dat je er ook goed kunt wandelen, tja, dan zou ik zo op de boot kunnen stappen, zeker als het zonnetje ook nog gaat schijnen en de temperatuur wat gaat stijgen.
    En dan ga jij verhuizen!!
    Nou, je gaat er alleen maar op vooruit heb ik gehoord. Met de zee in je achtertuin. Dat lijkt me helemaal geweldig.
    Ik wens je dan ook heel veel scuces hiermee en hoop dat je je er snel thuis gaat voelen.
    Liefs, Wilma

  • 30 Juli 2011 - 18:20

    John:

    Hallo Eiland hopper,
    mooie foto's. Zo te zien had de vrachtwagen die de tegeltjes voor het kappeletje kwam brengen onderweg een ongelukje. Tja en wat doe je dan, zeker als ze van het vaste land moeten komen. . . . . Veel plezier op je nieuwe adres, en geniet van het zomerweer dat in Limburg trouwens heel ver weg is. Groetjes, ome John

  • 31 Juli 2011 - 18:46

    BjornVB:

    Ha die Carmen!

    Dat zijn een hoop...nja...tegeltjes! :P
    Doet me denken aan Gaudi!

    Enne? Moved?
    Bevalt het? Vast wel!
    Mja, wat wil je ook met een zee als tuin! In ieder geval geen natte voetjes! :P ...Tenzij je gaat zwemmen, uiteraard -.-" (maar dat terzijde :D).

    Hoop dat je het daar snel naar je zin hebt en hoor binnenkort wel weer iets van je! Veel plezier nog!

    Groetjes,
    ~Bjorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 42489

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Vakantiebaantje Zuid-Frankrijk

23 April 2011 - 20 September 2011

Stage kanaaleilanden, Jersey

Landen bezocht: