Reisverslag 9 vanuit Jersey 13-06-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 9 vanuit Jersey 13-06-2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carmen Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 9 vanuit Jersey 13-06-2011

Door: carmenhermkes

Blijf op de hoogte en volg Carmen

14 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Pssst... niet door vertellen, maare... ik hoef vanaf vandaag nog maar 100 dagen. vinden jullie dat niet geweldig nieuws?!? :p

1/3 zit erop. Afgelopen zaterdag was ik hier precies 7 weken. Dus nog 14 weken of te wel 2/3 te gaan! Op zich ben ik niet zo bezig met aftellen. Maar het valt mij gewoon zo nu en dan op. En ook alle gasten vragen steeds hoelang ik al op dit eiland woon. En dan komt toch onbewust, dat wel, het aftellen even om de hoek kijken. Ik besef mij wel dat het nog maar heel kort is eigenlijk dat ik hier nog ben. De tijd gaat zo erg snel. Omdat ik het nu dan ook erg druk heb.

Inmiddels echt zo veel meegemaakt. En ik moet zeggen dat het eiland dan toch wel veel met mij doet. Ik ben echt heel erg rustig. En ik heb zo nu en dan wel het gevoel dat ik wat steekjes laat vallen. Maar dat gebeurt helemaal niet bewust. En dat is misschien alleen iets wat ik mij inbeeld. Dus trek ik daar ook niet zo heel erg veel van aan. Alles moet geleerd worden he!

Ik probeer hier echt op een goede manier, blijkbaar, gasten op hun gemak te stellen. Zo had ik twee weken geleden gasten die aankwamen en niet eens hallo zeiden maar: We moeten de eerste vlucht naar huis hebben! Zij wisten niet zo goed 'hoe & wat'te doen. En eigenlijk is het mijn taak helemaal niet, volgens mijn begeleidster, maar ik heb hun geholpen met het zoeken van een vlucht, contact gehad met hun hotel. En gezorgd dat hun op de goede manier contact opnamen met hun verzekering. In dit vak merk je pas echt hoe weinig mensen eigenlijk iets van hun verzekering afweten! het komt heel vaak voor dat mensen hun pasjes niet mee hebben, of de gegevens van hun verzekering niet weten. maar het is in ieder geval fijn dat ik dus op school toch wel heb opgelet! hahahaha...slijm slijm!! :p

Ik wou eigenlijk een extra lang stuk gaan schrijven. maar ik moet nu toch even goed nadenken wat ik nog allemaal wou vertellen! :)

...

...Ohja!! Een paar weken geleden ging mijn scooter stuk. Boven op een berg!!!! Dus toen heb ik maar een fiets gehuurd voor 1 dag. Nou, dat heb ik geweten ook! Natuurlijk is mijn conditie behoorlijk verminderd, wanneer je alleen maar scooter rijdt. Dus heb ik die fiets na een halve dag alweer aan de kant gezet! hahaha :p Nu ben ik trouwens wel weer aan hetw erken aan mijn conditie. Ik zwem 3x per week. En ik moet zeggen dat ik mij daar erg prettig bij voel! Nu is het niet fijn om spierpijn te hebben. Maar wel fijn om het gevoel te hebben dat je wat gedaan hebt.

Ik heb inmiddels, zoals ik beloofd had, nog geen filmpje gemaakt. Maar die wil ik zeker nog gaan maken! Alleen kan ik nu al voorspellen dat er een aantal gekke bekken worden getrokken in het filmpje!:p Dit omdat ik natuurlijk ook al een goede band heb opgebouwd met de mensen waarmee ik doe samenwerken. Het is dus een behoorlijk gezellige boel!

Morgen heb ik weer mijn vrije dag. En ben ik van plan om op een boottocht te gaan. Die duurt zo'n 2,5 uur. En dan kan het zijn dat ik dolfijnen kan zien! Zo niet... dan ga ik volgende week die boottocht nog een keer samen met Pap & Mam doen. VERRASSING :d !!!! Die weten dat dus bij deze ;)

Volgende week woensdag komen Pap & Mam voor 1 week mij opzoeken hier op Jersey. Ik heb er echt ontzettend veel zin in om hun weer te zien! Ik vind het wel erg jammer dat mijn broer er niet bij kan zijn. Maar dat komt wel goed ;) !

Maarja....

Vanaf afgelopen weekend is de drukte begonnen. En dat heb ik geweten ook! Helaas hadden we heel slecht weer op Zondag. Het regende de gehele dag. Mijn 'waterproof' kleding was niet meer waterproof! Dus kwam ik helemaal doorweekt aan bij mijn visits. En het kan soms dan ook zo zijn dat je helaas een visit moet afbellen. Nu had ik het gelukkig prima geregeld. Ik heb de mensen netjes opgebeld en verteld dat ik het dus niet ging redden. Daar waren ze erg ontevreden over. Maar ben ze wel tegenmoet gekomen om een visit te regelen in de hoofdstad waarnaar ze onderweg waren. Uiteindelijk is alles dus goed gekomen.

Vanavond ben ik nog heerlijk geweest uiteten met Stephanie en Sebastiaan. Dat was gelukkig erg gezellig! En komende zaterdag ben ik van plan weer eens lekker uit te gaan. Aangezien ik dan om 00.00 uur jarig ben! Maar helaas moet ik op zondag wel gewoon werken. Maar dan moet ik gewoon kijken dat ik mijn visits een beetje goed plan. Zodat ik het toch gezellig kan hebben op zaterdag avond! Zondag ben ik dus jarig. En wordt ik alweer 20 jaar! En inmiddels heb ik dan ook al mijn eerste verjaardagskaarten mogen ontvangen. Erg leuk! Heel erg bedankt!!!

Voor degene die nog eens een kaartje willen sturen staat hieronder het adres:

Carmen Hermkes
La Garenne
Le Catillon
Grouville GY3 9UR
Jersey
United Kingdom

Nu ga ik maar weer eens afsluiten en mij heerljk voorbereiden op wat morgen komen gaat!

Heel veel groetjes...

and don't forget:

See you laters alligators ;) :d


xxx
Carmen

  • 14 Juni 2011 - 05:34

    Mam:

    Ha Möp,
    Ik bin d'n ierste dae dien stökske haet gelaeze, ik meus vanmorgen al vurig op internet zien, kwam ik toevallig dien niej berichtje tegen. Ut heat waal lang gedeurd des se weer eins iets serafs, leuk um weer iets van dich te laeze. Misgien hes se mien meeltje al d'n gezeen maar gisteraovend hebbe wee dun boet geboekt veur volgende waek woensdaag, weej kenne now neet mier truuk. Ik mot now goon werke, tot gauw.
    Ein dieke kös X van os.

  • 14 Juni 2011 - 07:54

    Sandra Bosman:

    ha Carmen, Ik ben blij dat je goed opgelet hebt tijdens het vak verzekeringen :) Leuk dat je het zo naar je zin hebt en alvast een fijne verjaardag! groetjes Mevr. Bosman

  • 15 Juni 2011 - 09:42

    Leonie:

    Now dit zoog ik op facebook stoan! En ut ierste wat ik zoog wa nog 100 daag, en ik dacht.... Nog 4!! daag tot desse gen tiener mier bis;p! haha:p
    Geise zondaag nog wat leuks doon??
    Kus Leonie

  • 15 Juni 2011 - 21:20

    Wilma:

    Hee Carmen, toch weer een heel verhaal op het WWW!! Het is echt leuk om te lezen. Alleen zie ik nu links van de site staan dat het weer niet echt super is daarzo. Ik had van een eiland, liggend in een warme golfstroom, toch wel wat beter weer verwacht en misschien jijzelf ook wel. Maar goed, officieel moet de zomer nog beginnen en als ik het goed heb is dat 2 dagen na jouw verjaardag en wel op 21 juni, de geboortedag van mijn oma en jouw overgrootmoeder, en om precies te zijn om 19.17 uur, Nederlandse tijd, bij jou dus een uurtje later. Dus daar zetten we dan al onze fiches op in. Voor mij is de vakantie inmiddels ook begonnen, tot 11 juli!! Let's have fun!! Carmen, ik wens je een heel fijne verjaardag en veel plezier als je pa en ma bij je op bezoek zijn. Dikke kus en tot snel weer ergens!!

  • 17 Juni 2011 - 18:48

    John:

    Ha Carmen,
    Fijn dat Jan en Monique bij je op bezoek komen maar als ik het goed zie zijn ze net te laat voor je verjaardag. Zijn meestal aan de late kant die twee he! Nou wij zullen der ene extra drinken op jouw gezondheid en we willen je nu alvast feliciteren met je verjaardag.
    Maak er een leuke dag van, en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 42490

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Vakantiebaantje Zuid-Frankrijk

23 April 2011 - 20 September 2011

Stage kanaaleilanden, Jersey

Landen bezocht: